1./Szolgáltató adatai:
Cégnév: Norta Kft.
Székhely: 1119 Budapest, Andor u. 21.
Cégjegyzékszám: 01-09-193759
Adószám: 13627375-2-43
2./Általános szabályok:
2.1 Jelen „általános szabályok” szabályozzák a szolgáltató szálláshelyeinek és szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2 Egyedi feltételek nem képezik részét az általános szerződési feltételeknek, így jelen általános szerződési feltételek mellett szolgáltató jogosult külön egyedi megállapodások megkötésére.
3./Szerződő fél:
3.1 A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak úgy a Vendég a szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a szerződési feltételek teljesülése esetén – szerződő felekké válnak. (továbbiakban Felek)
3.3 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Közvetítő teljes felelősséget vállal a képviseletből fakadó joghatásokért, mire tekintettel Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy (képviselő) jogszerűen képviseli e a Vendéget.
3.4 Masszázs és wellness szolgáltatás igénybevétele esetén a Vendég köteles tájékoztatni a Szolgáltatót esetleges egészségromlásáról, továbbá esetlegesen egészségügyi kockázattal járó állapotáról. Szolgáltató köteles tájékoztatni Vendéget a masszázs és wellness szolgáltatás esetleges kockázatairól.
4./Szerződéses jogviszony:
4.1 A Vendég (avagy a Vendég megbízásából a Közvetítő) szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a szolgáltató ajánlatot küld. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik. A foglalási rendet a Szolgáltató egyéb szerződéses viszonyrendszere szabályozza, így a visszaigazolás nem minden esetben beérkezési sorrendben történik.
4.2 A szerződés az írásban leadott foglalásnak az írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, ekként az írásban megkötött szerződésnek minősül. A szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás vagy annak a szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.3 A szerződés tartama kiterjed a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára. Tartalmazza továbbá a fizetési, lemondási, módosítási feltételeket.
4.4 A szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által írt megállapodás szükséges.
5./A szálloda alapszolgáltatásai:
5.1 Szállásszolgáltatás
Szállodai elhelyezések típusa:
5.1.1 Standard kétágyas szoba: hálószoba két különálló ággyal 90x200cm, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, wc,) terasszal rendelkező szoba. A szoba esetenként max. 1 fő számára pótágyazható. Mérete: 24m2
5.1.2 Összenyitható standard kétágyas szoba: 2 darab standard kétágyas szoba, a köztes falon mindkét oldalról zárható ajtóval. Mindkét szobában fürdőszoba (mosdó,zuhanyzó,wc), terasz, szobánként fő számára pótágyazási lehetőség. Mérete: 2x24 m2
5.1.3 Nagy alapterületű standard kétágyas szoba: hálószoba két különálló ággyal 90x200cm, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, wc,) terasszal rendelkező szoba. A szoba esetenként max. 1 fő számára pótágyazható. Mérete: 34 m2
5.1.4 Superior szoba: hálószoba két különálló ággyal 90x200cm, fürdőszoba (mosdó, kád, wc), nappali kihúzható kanapéággyal max. 2 gyermek számára. Mérete: 35 m2
5.1.5 Junior lakosztály: hálószoba franciaággyal 90x200cm, hálószobában két fős hidromasszázs kád, nappali kanapéággyal max. 1 gyermek számára. fürdőszoba (mosdó,zuhanyzó,wc), terasszal rendelkező szoba. Mérete: 47 m2
5.1.6 Fenyves lakosztály: hálószoba franciaággyal 160x200, két darab egyágyas szoba 90x200cm, nappaliban kihúzható kanapéágy max. 2 gyermek számára. Fürdőszoba (mosdó,zuhanyzó és kád, wc) terasszal rendelkező szoba. Mérete: 170 m2
5.2 Vendéglátás
5.2.1. A szálloda félpanziós ellátásként svédasztalos reggelit és svédasztalos vacsorát (létszám függvényében félpanziós étlapról választható 3 fogásos vacsorát) biztosít szállóvendégei számára a megadott nyitvatartási időben. Az étteremből ételt/italt kivinni csak az étteremvezető előzetes engedélyével szabad.
5.2.2. Egyedi étkezési igények kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség.
5.3 Wellness szolgáltatás
5.3.1 A fürdőszolgáltatások az Erdőspuszta Club Hotel fürdő házirendjének betartásával vehetők
igénybe, melyet a Vendégek a helyszínen a wellness-recepción kifüggesztve találnak meg.
5.3.2 A masszázs kezelések, kozmetikai-, fodrászszolgáltatások igénybevételére előzetes bejelentkezés alapján van lehetőség. Lefoglalt szolgáltatások ingyenes lemondására a wellness recepción elérhető szabályzat szerint van lehetőség.
Lefoglalt szolgáltatások lemondására 24 órával az igénybevétel előtt van ingyenesen lehetőség, ezt követően a Szolgáltató lemondási díjat számíthat fel.
5.4 Szabadidős szolgáltatás
5.4.1 A szálloda felnőtt és gyermek vendégei számára szabadidős programokat, szolgáltatásokat szervez, az Erdőspuszta Club Hotel területén, melyek vonatkozásában a programváltozás jogát a szolgáltató fenntartja.
6. Árak
6.1 A szálloda szobaárai a szálloda honlapján kerülnek feltüntetésre.
6.2 Az egyéb szállodai szolgáltatások díjai szintén a szálloda honlapján kerülnek feltüntetésre.
6.3 Szállodánk árképzése a szabadpiaci gyakorlatnak megfelelő, így az árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
6.4 Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adó ajánlattételkor érvényes törvény által szabályozott mértékét. A hotel a hatályos adótörvény esetleges módosulása okán fellépő többletköltségeit áthárítja a szerződő félre.
6.5 Az idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül extrán fizetendő.
6.6 Az aktuális kedvezmények, akciók és egyéb ajánlatok a szálloda weboldalán kerülnek feltüntetésre.
7. Fizetési feltételek
7.1 Az üdülés teljes összegének 50 %-át a Szolgáltató által visszaigazolás után 5 munkanapon belül kérjük foglalóként postai csekken vagy átutalással befizetni, és a foglalófizetési utalványról (név, cím, rendelési szám, illetve áfás számla igény esetén adószám és kiállítási cím feltüntetésével) egy másolatot a Szolgáltató részére elküldeni.
7.2 Amennyiben a foglalás és az érkezés között 5 nap vagy annál rövidebb idő telik el, a Vendég a teljes összeget a foglalással egyidejűleg a recepción egyenlíti ki.
7.3 Speciális ajánlatok esetében a fizetési feltételek változhatnak, melyeket az írásban megküldött visszaigazolás tartalmaz.
7.4. A befizetések elmaradása esetén a szálláshely jogosult a megrendelt szolgáltatást előzetes tájékoztatás nélkül törölni.
7.5 Elfogadott fizetőeszközök: készpénz, átutalás, bankkártya, Erzsébet utalvány, Széchenyi Pihenő Kártya
7.6 Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet, illetve annak SZÉP kártyáját/hitelkártyáját terheli.
8. Megrendelés módosítása
8.1 A már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezése, szobatípus vagy a létszám módosítására az aktuálisan érvényben lévő árak és a szabad kapacitás függvényében az alábbi feltételek szerint van lehetőség:
- A foglalás módosítására (tartózkodási idő, létszám) 5 nappal az érkezési dátum előtt van lehetőség, az utána fizetendő díj mértéke a lemondott éjszakaszám és létszám 50%-a.
8.3 Egyedi és akciós ajánlatok esetén az ajánlatban foglalt módosítási feltételek az irányadóak.
9. Lemondási feltételek
9.1. A megrendelés lemondása írásban történik.
9.2. A foglalás 10 nappal az érkezési dátum előttig szabadon lemondható, az utána fizetendő díj mértéke a foglalás összegének 50%-a.
9.3. Az érkezést megelőző 10 napon belüli lemondás esetén a foglalás előlegét nem áll módunkban visszatéríteni, a foglalás időpontja azonban egy alkalommal módosítható a mindenkori aktuális csomagajánlatoknak megfelelően, a recepcióval egyeztetve, kapacitástól függően, módosítási díj megfizetése mellett, az eredeti érkezési dátumtól számított 45 naptári napon belül.
9.4. Egyedi és akciós ajánlatok esetén az ajánlatban foglalt lemondási feltételek az irányadóak.
9.5. A lefoglalt, de a vendég által igénybe nem vett szolgáltatások visszatérítésére nincs lehetőség.
9.6. Szerződéstől való elállás feltételrendszerét a 45/2014.(II.26) kormányrendeletben foglaltak szabályozzák.
10.A szolgáltatás igénybevételének módja és szabályai
10.1. A Vendég a szobát az érkezés napján 14.00 órától foglalhatja el ( check in) és az utolsó napon déllőtt 11.00 órától ( check out) köteles azt elhagyni.
10.2. A Vendég személyazonosságát bejelentkezéskor köteles igazolni.
10.3. Az esetleges fertőző betegségben szenvedő Vendég köteles erről a szállásadót tájékoztatni. Ezen tájékoztatás elmaradásából származó károkért a Vendég felel.
10.4. A vendég a bejelentő aláírásával kötelezettséget vállal arra, hogy az Átlalános Szerződési Feletételekben és a Házirendünkben foglaltakat betartja.
10.5. A Vendégek önhibájából keletkezett sérüléseiért a szálloda felelősséget nem vállal.
10.6. A szándékos rongálásból eredő költségeket a szálloda a károkozó Vendégre terheli.
10.7 A szállodai szobában a be check és a ki check között beállt, rendeltettés ellenes használatból eredő károk a vendég által okozott kárnak minősülnek.
11.Háziállatok
11.1. A kisállattal érkező vendégek részére az Erdőspuszta Club Hotel****-ben 4 darab erre a célra kijelölt szoba (melyből 2 darab összenyitható) és 1 darab lakosztály került kijelölésre. A többi szobában és épületben nem fogadunk kisállatot.
11.2. A Vendég ajánlatkéréskor és foglaláskor köteles jelezni, hogy kisállattal együtt utazik. Háziállat csak abban az esetben hozható, ha fogadását a Szolgáltató előzetesen írásban visszaigazolta.
11.3. Egy szobába 2, jól ápolt, jól nevelt, tiszta háziállat hozható. Maximum 10 kg-os kisállat felára 5.500 Ft / éjszaka. 10 kg-ot meghaladó háziállat felára 9.000 Ft / éjszaka.
11.4. Ha Vendég előzetes egyeztetés nélkül háziállatot hoz a szállodába, az állat csak abban az esetben maradhat, ha a foglalást át tudjuk tenni valamelyik erre a célra kijelölt szobába. Ebben az esetben Szolgáltató minden kisállattal kapcsolatos díjat felszámol.
11.5.Érkezéskor Szolgáltató szobánként 50.000 Ft kauciót kér, Amennyiben a háziállat a hotel berendezéseiben kárt tesz, vagy távozáskor Szolgáltató úgy ítéli meg, hogy a házban az álattartás miatt az általánost meghaladó mértékű takarítás szükséges, annak az ellenértéke a kaucióként átvett az összegből levonásra kerül. Amennyiben a háziállat a szolgáltató által üzemeltetett területen kárt, illetve az általános mértékűt meghaladó szennyeződést nem okoz, a Vendég a kaució összegét távozáskor visszakapja.
11.6. A kisállatot sétáltatni csak pórázzal lehet. A parkban, játszóterek és medencék környékén, valamint az épületekben, beleértve az éttermet, a játszóházat és valamennyi közösségi teret is a kisállat csak akkor tartózkodhat, ha viselkedése a többi vendég és a személyzetet számára nem zavaró. Ellenkező esetben a kisállat tartózkodási helyén felelős személyzet felszólítására a kisállatot a területről, helyiségből el kell távolítani.
11.7 A kisállat ellátásához a konyhai eszközök és szállodai textíliák használata tilos, a kisállat az ágyba nem engedhető fel.
11.8. Szolgáltató a szoba állapotát időközönként ellenőrzi, és ha úgy ítéli meg, jogosult a szolgáltatások nyújtását megtagadni, és a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani.
11.9. A kisállat által okozott károkért Vendég teljes felelősséggel tartozik, esetlegesen a kaució mértékét meghaladóan is. Elszökött állatért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
12. A szerződés teljesítésének visszautasítása a szolgáltatási kötelezettség megszünése:
12.1 A szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, és a szolgáltatások nyújtását megtagadni:
- Ha a vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsájtott szobát, illetve létesítményt.
- Ha a vendég sérti a szálláshely biztonságát és a rendjét, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik
- Ha Drog hatása alatt áll.
- Ha fenyegető, sértő, közösségellenes magatartást tanúsít,
- Ha fertőző betegségben szenved,
- Ha a vendég fizetési kötelezettségének a vállalt határidőn belül nem tesz eleget,
- Vis maior esetében
13. Elhelyezési Garancia:
13.1. Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben szereplő szolgáltatásokat önhibából nem tudja biztosítani, akkor köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul saját költségén gondoskodni.
13.2 A Szolgáltató ingyenes transzfert biztosít a felajánlott helyettesítő szálláshelyre költözéshez, és esetlegesen az onnan visszaköltözéshez.
13.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségének maradéktalanul eleget tesz a , illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláshelyet elfogadta, akkor a Vendég utólagos kártérítési igénnyel nem léphet fel a Szolgáltatóval szemben.
14.A Vendég betegsége, halála
14.1 Amennyiben a Vendég a szállás-szolgáltatás ideje alatt megbetegszik és saját érdekében nem tud eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
14.2.A Vendég esetleges betegsége, halála esetén a Szolgáltató érvényesítheti a hozzátartozókkal örökösökkel szemben a gyógykezeléssel és az elhunyt elszállításával kapcsolatos költségeket.
15. A szerződő fél jogai:
15.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
15.2 A vendég a szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időtartamban hozzá írásban igazoltan eljuttatott, ( vagy általa jegyzőkönyvbe felvett ) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
15.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történő elutazás után megszűnik.
16. A Szerződő fél kötelezettségei:
16.1 A szerződő fél köteles a szerződésben megjelölt szolgáltatások ellenértékét a szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
16.2 A Vendég köteles gondoskodni a vele együtt érkező 18 év alatti gyermek felügyeletéről. Az ennek elmulasztásából eredő károkért a szálloda felelősséget nem vállal.
16.3.A Vendég saját ételt , italt nem hozhat be a szálloda területére.
17. A szerződő fél kártérítési felelőssége:
A vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató egy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A Vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni. E felelősség akkor is fennáll, ha a Károsult a kár helyreállítását közvetlenül a Szolgáltató igényli.
18. A Szolgáltató jogai:
Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltató követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.
19. A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles:
19.1. a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az árvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni
19.2. a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni
20. A Szolgáltató kártérítési felelőssége:
20.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai jogellenes magatartásából kifolyólag következett be.
20.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
20.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeket történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
20.4. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
20.5. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzése kifejezetten átvette.
20.6. Szolgáltató közösségi tereiben, vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, (ideértve a szobaszéfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
20.7. A Szolgáltató parkolójában lévő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, illetve a parkoló gépjárművekben keletkezett károk keletkezését a Szolgáltató kivizsgálja és amennyiben a kár neki felróható gondatlanságból keletkezett, megtéríti azt.
21. Fogyasztói érdekvédelem, adatvédelem:
21.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésre bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
21.2. A Szolgáltató az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveit külön Adatvédelmi Szabályzatban foglalja össze, melyet a honlapján folyamatosan elérhetővé tesz, és melynek tartalmát magára nézve kötelezően ismeri el. Az Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza az egyes adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatókat is.
21.3. A Szolgáltató szolgáltatási tevékenysége felett Debrecen Város Jegyzője ill. a Hajdú-Bihar Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség gyakorol szalmai felügyeleti jogokat.
22. Vis major
Azon ok, vagy körülmény (például: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, járvány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőséget a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
23. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
24. A jelen ÁSZF-ben és az ÁSZF alapján kötött szerződésekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak